Olimpiyat Komitesi’nde öğrencilere seminer

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) tarafında çocuklara ve genç nesillere Olimpiyat ruhu, Spor ahlakı ve fair play anlayışının aktarılmasını amaçlayan proje Altınova’da anlatıldı.



TMOKtarafından bugüne kadar 50 ilde düzenlenen panelin sonuncusu Yalova Altınova’da yapıldı. Seminerde öğrencilere, spor sevgisi çocukların seviyesine uygun bir dille anlatılıyor, film gösterimi de yapılıyor. Katılımcılara belge ve hediyeler veriliyor.

BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

Oli Spor Kültürü Olimpik Eğitim Proje Sunucusu Sibel Yazgan Tel’in eğitici ve eğlendirici anlatımıyla Piyalepaşa İlk ve Orta Okulu ile Hürriyet Ortaokulu’nda düzenlenen seminere; Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) Yönetim Kurulu Üyesi Seyit Bilal Prosun, Karamürsel Bey Eğitim Merkezi Komutanlığı Savaş Beden Eğitimi Bölüm Başkanı Ayhan Balıkçı, Altınova İlçe Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürü Mehmet Sait Başaran, Altınova İlçe Milli Eğitim Müdürü Zeki Sitar ve Altınova Belediyesi Spor Koordinatörü eski Futbolcu ve Teknik Direktör Senad İbriç Yüksel, öğretmen ve öğrenciler katıldı.

BU SÜREÇTE NELER YAPTIK

Oli Spor Kültürü Olimpik Eğitim Proje Sunucusu Sibel Yazgan Tel verdiği seminerde; “Bu süreçte neler yaptık, neler öğrettik, spor kültürü ve olimpik eğitim projesi ile topluma neler sağladığımıza bir bakalım. Spor Kültürünün yaygınlaşmasını sağladık. Çocukları erken yaşlarda spor ile tanıştırdık. Ailelere sporun önemini kavramalarında yardımcı olduk. Çocuklara gelecek planları için ilham verdik. Sporun eğlenceli ve yararlı bir aktivite olduğunu anlattık. Spor yapmaya teşvik ettik. Olimpizmin ne olduğunu anlattık. Çevre bilincini geliştirdik. Fair Play'i anlattık.

2006'DAN BU YANA

Şimdiye kadar 50’ye yakın farklı şehir ziyareti gerçekleşmiştir. 2017/2018 senesi içinde 8 yeni şehir ziyareti daha gerçekleşmesi planlanmıştır. 5000'den fazla ilköğretim okulu ziyaret edilmiştir (hem devlet hem özel okullar). 9/11 yaş grubundaki (4. Ve 5. sınıflar ) 2 milyonu aşkın öğrenciye ulaşılmıştır. Öğrencilerin doğrudan etki alanında bulunan aile, öğretmen ve arkadaşlarıyla birlikte 4.000.000 kişiye erişim sağlanmıştır. 2016 Rio görselleri, 2018 Kış Olimpiyat Oyunları görselleri, detaylı beslenme bölümleri sunuma eklenerek güncellenmesi sağlandı.

SPOR KÜLTÜRÜ VE OLİMPİK EĞİTİM PROJESİ NEDİR?

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi'nin Kültür ve Olimpik Eğitim Komisyonu tarafından 17 Şubat 2006'dan beri yürütülen ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerine yönelik bir eğitimdir. Eğitimler 50 dakikalık bir sunum halinde öğrencilerin maksimum ilgisini çekebilecek içeriklerle hazırlanmıştır. Proje Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) tarafından dünya çapında olimpik değerler eğitimi programı kapsamında yapılan en iyi projeler arasına dahil edilmiş ödüllü bir projedir.

Spor kültürü ve olimpik eğitim projesinin sunumunu akademisyenler çocuk psikologları ve pedagoglardan oluşan profesyonel bir ekip tarafından hazırlanmıştır. Sunum projenin maskotu ve deneyimli sunucusu ile çocukların merakla takip ettiği adeta bir eğlence seansına dönüşür. Altı bölümden oluşan sunumda çocuklara sırasıyla insan vücudu, spor, sağlık, çevre, olimpiyatlar, fair play hakkında bilgiler aktarılır. Ekrandan oynanan oyunlar,   yarışmalar, filmler, çizgi filmlere yer verilerek çocukların hem eğlenip hem de odaklanması sağlanır.

TOPLUMA NE SAĞLAR?

Spor Kültürünün yaygınlaşmasını sağlar. Çocukları erken yaşlarda spor ile tanıştırır. Ailelere sporun önemini kavramalarında yardımcı olur. Çocuklara gelecek planları için ilham verir. Sporun eğlenceli ve yararlı bir aktivite olduğunu anlatır. Spor yapmaya teşvik eder. Olimpizmin ne olduğunu anlatır. Çevre bilincini geliştirir.

IOC, MİLLİ EĞİTİM, TALİM TEBİYE ONAYLI PROJE

Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim Projesi Uluslararası Olimpiyat Komitesi tarafından, dünya çapında Olimpik Değerler Eğitimi Programı kapsamında yapılan en iyi projeler arasına dahil edildi. Milli Eğitim Bakanlığı izniyle Türkiye'de ilköğretim okullarına girme hakkına sahip Talim Terbiye onaylı tek programdır.

NEDEN GENÇ JENERASYONLARI SPORA YÖNLENDİRMELİ?

Zihinsel ve bedensel gelişim. Özgüvenli ve sağlıklı nesiller yetişmesi. Spor yapmanın tabana yayılması. Din, dil, ırk gözetmeden toplumu birleştirmesi. Spor sevgisinin ve kültürün toplumda yaygınlaşması. Olimpik branşlarda sporcu havuzunun genişlemesi. Gençlerin kötü alışkanlıklardan uzak tutulması. Uluslararası arenada saygının artması.

SPORUN HAYATIMIZDAKİ YERİ NEDİR?

Spor her devirde ve her kültürde varlık gösterir. Spor insanları bir araya getirir. Spor kıtaları ve ülkeleri bir araya getirir. Sporun yaş limiti yoktur. Spor duygularımıza dokunur. Spor insanların eğlenceli vakit geçirdiği bir alandır. Spor insanların hakkında konuşabileceği bir alandır.

SPOR OLGUSU

Spor kültürün bir parçası, toplumsal çatışmaların nedeni olduğu gibi aynı zamanda toplumları bir araya getiren kahramanlar yaratan çok önemli bir olgu. Günlük hayatta en çok konuşulan, basının ilgisini en çok çeken konulardan biri spor. Aktif olmasa da birçok kişi hayatının bir döneminde sporla yakınlaşmıştır. Dünyada sporla ilgilenenler arasında birden fazla sporu takip edenlerin sayısı %93.

OLİMPİZM

Olimpizm, bir yaşam felsefesidir. Bedene, iradeye ve zihne özgü nitelikleri yücelterek dengeli bir biçimde bütünleşmeyi esas alır. Olimpik düşüncenin temel ilkelerinden birisi de, ulusal ve evrensel barışın korunması ve sürdürülmesi için gençliğin; ayırım gözetilmeden birbirini anlama, dostluk, dayanışma ve sporda erdemlilik (fair play) olgusu içinde spor aracılığıyla eğitilmesidir.

Olimpik düşüncenin yaygınlaştırılması bir eğitim ve kültür olayıdır. Günümüzde spor kültürü, insanın gelişim ve çağdaşlaşmasının bir göstergesi olarak görülmektedir. Böyle bir değişimin ancak düzenli ve planlı bir eğitim stratejisi ile gerçekleşebileceği de açıktır. Okullarımızda yapılan araştırmalar çocuklarımızın %97'sinin ülkemizde de Olimpiyat Oyunları düzenlenmesini istediğini ortaya çıkarmıştır. Bu da çocuklarımızın spor kültürü ve olimpik eğitimi benimsediklerinin bir göstergesidir” dedi.


1.3.2018 10:52:42 _324